O Portalu     Struktura Witryny     Kontakt

Kiedy najlepiej wystawić mieszkanie na sprzedaż?

Planujesz sprzedać mieszkanie? Zastanawiasz się nad tym, kiedy jest najlepszy czas na wystawienie ogłoszenia? Okazuje się, że moment, w którym zamieszczamy w sieci ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości, ma bardzo duże znaczenie. Liczy się oczywiście również sposób, w jaki zaprezentujesz swoje mieszkanie. Jeśli zatem zależy Ci na szybkiej sprzedaży za dobrą cenę, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Najlepsze miesiące na sprzedaż mieszkania

Wydawałoby się, że to bez znaczenia, lecz na to, czy na odpowiedź na swoje ogłoszenie będziesz czekać kilka dni, czy też kilka tygodni, wpływ ma szereg czynników. Duże zainteresowanie pojawia się wiosną. Często dla wielu osób jest to czas, w którym bardzo chętnie dokonują zmian w swoim dotychczasowym życiu, a jedną z nich jest właśnie zakup mieszkania. Do tego też wielu kupujących myśli o wynajmie pokoi w trakcie sezonu wakacyjnego.

Kolejnym gorącym czasem jest jesień, z uwagi na zwiększony napływ studentów i licealistów, szukających lokali na wynajem. Część z nich, najczęściej z pomocą rodziny, decyduje się nie na terminowy najem, lecz na zakup nieruchomości, z zamiarem osiedlenia się na dłużej.

Dlaczego latem i zimą ilość sprzedanych mieszkań spada?

Wyjaśnienie jest dosyć oczywiste. W sezonie letnim większość osób jest zaprzątnięta przygotowaniami do urlopu bądź już znajduje się na wyjeździe, w związku z czym codzienne sprawy, w tym decyzje o kupnie mieszkania, odkłada na później. Urlop, szczególnie ten o podwyższonych standardach, generuje często duże koszty, co również przekłada się na odłożenie decyzji o kupnie nieruchomości w czasie. 

Sezon zimowy wiąże się z kolei z Bożym Narodzeniem, przed którym dosyć duża część społeczeństwa ulega zakupowym szaleństwom, wybierając prezenty dla bliskich. Niektórzy decydują się w tym czasie na celebrowanie świąt pod palmami, co też wpływa na odłożenie decyzji o kupnie mieszkania. Nie jest to oczywiście sztywna reguła, lecz warto wziąć powyższe kwestie pod uwagę, zamieszczając ogłoszenie.

Czy opłaca się zamieszczać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w “martwym” sezonie?

Tak naprawdę ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości możesz umieścić w dowolnym czasie. W sieci można znaleźć dane statystyczne, udowadniające, że do wielu sprzedaży mieszkań doszło w lutym. Jest to dowód na to, że odpowiednio przygotowane ogłoszenie może przyciągnąć nabywców o dowolnej porze roku. 

Tak zwany “martwy sezon” można wykorzystać jednak również w zupełnie inny sposób. Jak wiemy, decyzja o sprzedaży mieszkania nie jest jedną z tych, które możemy bez kłopotu podjąć w 5 minut. Sprzedaż wiąże się z dopilnowaniem formalności, oszacowaniem wartości mieszkania, przeprowadzeniem ewentualnych napraw i remontów, by podnieść jego atrakcyjność, a także sporządzeniem opisu, który jak najbardziej pomoże w szybkiej i korzystnej sprzedaży. Niestety jednak wiele osób na dobre przygotowanie się zwyczajnie nie ma czasu.

Marketing – jak może pomóc w sprzedaży mieszkania?

Do dziś wciąż jeszcze nie doceniamy w wielu przypadkach roli marketingu na rynku nieruchomości w aspektach związanych ze sprzedażą mieszkania. Wydaje nam się często, że wystarczy napisać ofertę, dodać zdjęcia i czekać. Tymczasem, z przeglądaniem ofert mieszkań jest trochę tak, jak z oglądaniem reklam – najbardziej przekonująca jest ta, która najlepiej trafi w oczekiwania odbiorcy. A jak wiadomo, dziś już nie wystarczy przekonywanie o korzystnej cenie i dobrej lokalizacji.

Jak zatem skutecznie sprzedać mieszkanie? Jednym ze sposobów jest skorzystanie z usług firmy pośredniczącej w sprzedaży nieruchomości. Wielu sprzedających nie decyduje się na ten krok, by zaoszczędzić kwotę przeznaczoną na prowizję dla pośrednika. Tymczasem nie jest to wydatek, lecz inwestycja. Dlaczego?

Jakie korzyści płyną z wynajęcia pośrednika?

Dużą bolączką wśród sprzedawców mieszkań są formalności. Często nie wiemy, od czego dokładnie zacząć, a wypełnianie dokumentów może przyprawić o zawrót głowy. Dlatego też warto zdecydować się na pośrednika, który wypełnianiem formalności może zająć się w Twoim imieniu. Ponadto, atrakcyjnie sporządzona oferta przez pośrednika takiego jak N-Home, pomoże Ci trafić dokładnie do takiego odbiorcy, o jakim myślisz.

Author: Redaktor MK

Prosimy o udostępnienie