O Portalu     Struktura Witryny     Kontakt

Kuchnia wystawowa – wady i zalety tego typu prezentacji

Branża meblarska prezentuje swoim klientom coraz atrakcyjniejszą ofertę, dlatego sprzedaż tego rodzaju produktów jest trudniejsza niż kilka lat temu.

Nie tylko klienci mają coraz większe wymagania, ale również stworzone zostały nowe możliwości i sposoby prezentacji swoich produktów przez producentów mebli oraz ich sprzedawców. Umiejętne ich wykorzystanie pozwala na osiągnięcie zadowalających wyników sprzedażowych.

Czy tworzenie witryn sklepowych wpływa na sprzedaż mebli?

Badania wskazują, że większość klientów sklepów meblowych to osoby, które zostały zachęcone do odwiedzenia salonów pod wpływem witryny sklepowej. Są one doskonałym sposobem na budowanie wizerunku marki i tworzą pierwsze wrażenie, które jest niezwykle ważne w marketingu sprzedażowym.

Wykorzystanie nowych trendów w projektowaniu wystaw sklepowych może przyciągnąć do sklepu meblowego wielu nowych klientów.

Co to jest showroom?

W polskiej rzeczywistości showroomami określa się duże przestrzenie, służące prezentacji produktów, najczęściej różnego rodzaju mebli wraz z elementami wyposażenia wnętrz. Mogą one służyć sprzedaży produktów, prezentacji marki, ale również podpisywaniu umów handlowych. W Polsce istnieje kilka showroomów, określanych wcześniej salonami, które prezentują ofertę różnych marek funkcjonujących na rynku meblarskim.

Zalety showroomów i salonów wystawienniczych producentów mebli

Showroomy i salony wystawiennicze producentów pozwalają w jednym miejscu zapoznać się z całościową ofertą firmy meblarskiej. Zobaczenie na własne oczy oferty ma dla klientów ogromne znaczenie, szczególnie jeśli chodzi o meble tapicerowane, które można dotknąć, poczuć strukturę materiału, sprawdzić miękkość po wygodnym usadowieniu się na fotelu, krześle, kanapie, sofie, czy narożniku, poczuć komfort korzystania z tego typu mebli.

Taka forma zapoznania się z produktem ma swoje zalety, szczególnie jeśli chodzi o drogie zestawy mebli, dlatego skorzystanie w takiej sytuacji z salonu wystawowego jest koniecznością. Zaletą salonów wystawienniczych jest możliwość zobaczenia produktów branży meblarskiej również w konkretnej aranżacji.

Jakie problemy wiążą się z organizacją showroomów i salonów wystawienniczych producentów mebli

Producenci mebli wskazują również na wady tego typu prezentacji oferty swoich produktów. Wyjazd właściciela firmy do salonu wystawienniczego wiąże się z koniecznością poświęcenia tej czynności sporej ilości czasu, co może stanowić problem przy wielu innych obowiązkach i zobowiązaniach biznesowych. Brak czasu, na który skarżą się producenci, a także brak możliwości odwiedzenia salonów wystawienniczych to nie jedyne problemy, z jakimi muszą zmagać się producenci mebli.

Wydaje się, że korzystniejszą formą prezentacji oferty branży są targi tego rodzaju produktów. Dają one możliwość zapoznania się z nowinkami w zakresie na przykład wzornictwa nie tylko producentom, ale także klientom zainteresowanym zakupem mebli, pozwalają także nawiązać kontakty biznesowe.

Poza tym organizowanie salonu wystawienniczego wiąże się z określonymi i niemałymi kosztami finansowymi, jakie musi ponieść producent mebli bądź ich sprzedawca. Inną formą prezentacji oferty branży meblarskiej jest stworzenie wizualizacji 3d swoich produktów.

Fotorealistyczne projekty 3d

Sprzedaż i promocja produktów branży meblarskiej coraz częściej korzysta z fotorealistycznych wizualizacji 3d, które są wskazówką dla klienta jak stylowo i zgodnie z zasadami ergonomii urządzić pomieszczenie. To realistyczne przedstawienie produktów w konkretnych warunkach, uwzględniających otoczenie, rodzaj oświetlenia, z padającymi cieniami, w towarzystwie innych obiektów, które mają wpływ na atrakcyjność zaprezentowanego projektu.

To trójwymiarowa przestrzeń, które pozwala klientowi zobaczyć wnętrze jeszcze przed fazą realizacji i dokonać niezbędnych zmian przed jego wykonaniem, aby był on realizacją jego wyobrażeń o idealnym tego typu wnętrzu. Wizualizacja 3d umożliwia wybór najlepszej opcji aranżacyjnej, co zdecydowanie obniża koszty ewentualnych poprawek już w trakcie realizacji projektu.

Klient kupując meble do kuchni ma możliwość zobaczenia efektu końcowego remontu pomieszczenia  wraz z meblami, wyposażeniem w niezbędne sprzęty i elementy dekoracyjne. To idealny sposób na zaprezentowanie przedmiotu na przykład szafek kuchennych, lub stołu, krzeseł w kąciku jadalnym w określonym otoczeniu. Fotorealistyczny projekt w 3d jest wskazówka dla klienta, jak stylowo i zgodnie z zasadami ergonomii urządzić pomieszczenie.

projekty w 3d

To realistyczne przedstawienie produktów w konkretnych warunkach, uwzględniających otoczenie, z każdym nawet najdrobniejszym detalem, a także wybór optymalnego wariantu kolorystycznego, również pod względem rozmiarów do konkretnej aranżacji wnętrza.

Koszty wizualizacji 3d są zdecydowanie mniejsze niż organizacja salonu wystawowego mebli kuchennych i dają producentom i sprzedawcom mebli większe możliwości prezentowania swoich produktów i pozyskiwania w ten sposób klientów. Korzyści ze sporządzenia tego rodzaju projektu działającego na wyobraźnie odbiorcy są nie do przeceniania w marketingu branży meblarskiej.

Author: Redaktor MK

Prosimy o udostępnienie