Galerie handlowe to sklepy o dużych powierzchniach, których układ jest różny. Poszukiwanie wybranego sklepu czy restauracji na własną rękę może doprowadzić do frustracji i zmęczenia. Dlatego świetnym wyborem jest zadbanie o naszego klienta nie tylko przy pomocy muzyki, zapachów, ale też ułatwiając mu poruszaniem się w przestrzeni naszej galerii. Wśród takich ułatwień znajdziemy zarówno piktogramy i strzałki wskazujące wybrane sklepu, ale też infokioski.
Infokioski możemy podzielić na dwa typy — infokiosk w postaci aplikacji, oraz infokiosk wyspę z osobą obsługującą. Niezbędne jest wykorzystanie obu typów inofkiosków ze względu na różne potrzeby naszych klientów. W obu infokioskach klient może rozeznać się w topografii miejsca. Część klientów ceni sobie niezależność i unika kontaktów z innymi osobami, wówczas skorzysta z pomocy infokiosku w postaci aplikacji. Osoby starsze lub takie, które cenią sobie kontakt z drugą osobą — będą szukać żywej osoby, która pomoże im rozwiązać problem.
Infokiosk — aplikacja
Infokioski z nieinteraktywną mapą lub w postaci aplikacji pomogą naszemu klientowi odnaleźć poszukiwany sklep. Ich znaczącą zaletą jest brak pośrednika podczas poszukiwania informacji. Taki rodzaj poszukiwania informacji cenią sobie szczególnie osoby młode oraz takie, które nie przepadają za wchodzeniem w interakcje z obcymi osobami. Tego typu infokioski oferuje lider na polskim rynku marketingu w galeriach handlowych, firma IMS. Infokioski — aplikacje pomagają sterować ruchem i zmniejszają tworzenie się sztucznego tłoku oraz dezinformacji. Świetnym wyborem są infokioski interaktywne, w których mamy możliwość zarówno przejrzenia oferty galerii, jak i odszukania konkretnego sklepu po nazwie. Dobrze widziane są też podajniki z ulotkami, na których zawarta zostanie informacja o galerii oraz mapka z podstawowymi punktami orientacyjnymi. Dzięki temu nasi goście poczują się pewnie w przestrzeni i chętniej będą kontynuować swoje zakupy.
Infokiosk — wyspa
Część klientów może potrzebować poszerzonej informacji, która nie będzie dotyczyć jedynie lokalizacji wybranego sklepu, ale informacji dotyczących parkingu. Do informacji — wyspy z pracownikiem obsługi klienta może też zgłosić się rodzic, który zgubił swoje dziecko. Będzie to też miejsce, do którego zgłosi się osoba, która znalazła cenny przedmiot. Bardzo ceni się współcześnie wysoki standard obsługi klienta. Jeśli nasz gość będzie potrzebował pomocy i z łatwością znajdzie informację dotyczącą miejsca parkingowego, oferty sklepów, ogólnych promocji w galerii — doceni ten fakt i chętniej powróci do naszej galerii handlowej. Dodatkową zaletą infokiosku — wyspy jest fakt, że spełni ona potrzebę starszych gości, którzy będą poszukiwać odpowiedniego sklepu, a ich poziom obsługi aplikacji mobilnych jest niski.
Do czego więc służy infokiosk?
Infokioski w galeriach handlowych służą do pobierania szeroko pojętej informacji. Stanowią podstawowe miejsce, do którego zgłoszą się osoby poszukujące sklepu, toalety lub innej użytkowej lokalizacji, która mieści się w ofercie galerii handlowej. Klienci galerii handlowych spędzają w nich długi czas, dlatego potrzebują też osoby, która pomoże im w sytuacjach losowych, na przykład kiedy zgubią portfel, telefon lub zniknie ich dziecko. Galerie handlowe prowadzą też ogólne promocje, których zasady powinny być udostępnione właśnie w infokioskach. Pamiętajmy, że w standardzie obsługi powinna znaleźć się łatwość pobierania informacji przez klientów.
Nowe spojrzenie na infokioski
Oprócz infokiosków w postaci wysp i ekranów rozmieszczonych w przestrzeni galerii handlowej dobrze widziane są też aplikacje możliwe do pobrania na przykład przy pomocy kodów QR. Powszechność smartfonów jest oczywista. Wyjście do klienta z własną aplikacją, w której można zbierać na przykład punkty, dzięki którym klienci uzyskają dodatkowe zniżki, jest mile widziane. Świetnym pomysłem jest też stworzenie możliwości wyznaczania drogi z punktu do punktu, dzięki której ułatwimy naszym klientom przeprowadzenie zakupów. Możemy też umożliwić umieszczenie listy zakupów w aplikacji, która poda naszym gościom automatycznie listę sklepów, w których realne będzie zrealizowane listy zakupów. Takie ułatwienia pomogą naszym klientom na zakup niezbędnych przedmiotów wraz ze skróceniem czasu potrzebnego na spędzenie w sklepie. W ten sposób zmniejszymy tłum. A jak wiadomo klienci często wybierają miejsca mniej zatłoczone, ze względu na komfort robienia zakupów.