O Portalu     Struktura Witryny     Kontakt

Czego potrzebuje dobra agencja marketingowa?

Każdy z nas wie, że bez niego, dobry projekt nie może zostać wdrożony w życie. Tylko dobre, innowacyjne pomysły dają sukcesy. Jeżeli do agencji marketingowej zgłasza się klient – załóżmy, że jest to duża firma z branży FMCG – sądzi, że agencja, która zajmuje się marketingiem po wstępnych negocjacjach zdoła przygotować profesjonalny plan działań. Jeżeli dotyczy on wypuszczenia na rynek zupełnie nowego produktu pod nową marką – wtedy teoretycznie sytuacja jest najtrudniejsza, gdyż wszystkie działania trzeba zaplanować od nowa. Jeżeli marka już funkcjonuje na rynku i chce tylko wypuścić nowy produkt, wtedy pracy może być mniej, ale zawsze najważniejszą rzecz, o której musi pamiętać każda agencja jest pomysł. Pomysł na wypromowanie produktu w mediach tradycyjnych i nowych, pomysł na dotarcie do klientów, pomysł na zwiększenia sprzedaży, pomysł na bycie konkurencyjnym, pomysł na dobre projekty graficzne czy pomysł na strategię komunikacji, dzięki której produkt zyska przychylność wielu osób, a przede wszystkim nowych klientów, którzy dotąd nie interesowali się marką.

Diabeł tkwi w szczegółach

Sam pomysł na promocję nowego produktu to jednak niewiele, jeżeli agencja marketingowa nie skupi się na szczegółach. Jej zadaniem jest przygotowanie promocji dla produktu kompletnego. Musi zatem stworzyć także kompletny, szczegóły plan promocji. Często do zadań agencji należy stworzenie haseł reklamowych, sloganów, identyfikacji wizualnej dla produktu, opracowanie dróg komunikacji czy miejsca oraz czas promocji. Ważne jest również zaplanowanie konkretnych akcji czy haseł, które będą wspierać sprzedaż nowego produktu. Szczegóły często decydują o tym, czy dany produkt w ogóle zostanie kupiony i czy zdobędzie zainteresowanie. Dla wielu osób funkcjonalność, użyteczność, rzeczywiste przewagi nad innymi towarami nie są pierwszym czynnikiem, na które zwracają one uwagę. O decyzji zakupowej może decydować dobra, ciekawa, nietypowa reklama, interesujące słowa, którymi określa się produkt czy wymienienie jego zalet, w sposób w jaki nikt do tej pory tego nie robił. Istotne jest aby sposób w jaki podchodzi do tego agencja marketingowa rzeczywiście był zaprojektowany indywidualnie. Rzadko zdarza się by dwie podobne akcje dla dwóch różnych produktów mogły odnieść sukces. Zresztą inaczej będziemy sprzedawać produkt FMCG, a inaczej sprzęt RTV czy części motoryzacyjne.

Plan marketingowy

Częsta burza mózgów

Indywidualne projekty i strategie niekoniecznie muszą być dobre. Wydają się być dopracowane ze względu na to, że pracuje nad nimi jedna osoba i każdy detal pochodzi tylko z jej głowy, co całość rzekomo ma czynić spójną i klarowną. Jednakże jednostkowe podejście do projektu agencji może okazać się niewystarczające, pełne błędów, niedopowiedzeń. Ważne jest aby nad projektami pracować zespołowo i korzystać z tzw. burzy mózgów, czyli zespołowego pracowania nad pomysłami, do których na pewno zaliczymy hasła, elementy identyfikacji wizualnej, sposoby przedstawienia marki, metody promocji czy wszelkie inne elementy brandingu czy komunikacji.

Author: Wałbrzyszanin

Prosimy o udostępnienie